.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت معلم فداکار مازندرانی از روز حادثه
خسرو حسن‌نسب معلم فداكار مازندراني كه با خارج كردن به موقع بخاري آتش‌گرفته كلاس درس از وقوع حادثه‌اي دلخراش جلوگيري كرده بود بعد از تعطيلات نوروز دوباره تدريس مي‌كند...
روایت معلم فداکار مازندرانی از روز حادثه

خسرو حسن‌نسب معلم فداكار مازندراني كه با خارج كردن به موقع بخاري آتش‌گرفته كلاس درس از وقوع حادثه‌اي دلخراش جلوگيري كرده بود بعد از تعطيلات نوروز دوباره تدريس مي‌كند.

 به گزارش فارس، در اوايل دي ماه امسال خسرو حسن‌نسب (عسگري) مديرآموزگار 50 ساله دبستان مرحوم مسلم آهنگران در روستاي نصرت‌كلاي شهرستان بابلسر متوجه آتش گرفتن بخاري نفتي كلاس شده و براي آن‌كه آتش به مدرسه و دانش‌آموزان صدمه نزد، بخاري را بلند كرده و از كلاس خارج مي‌كند كه آتش به اين معلم فداكار رحم نكرده و اين معلم دچار سوختگي مي‌شود.

 خبرنگار اجتماعي فارس براي جويا شدن از احوال اين معلم فداكار به سراغ وي رفت كه گفت‌وگوي ذيل حاصل اين پيگيري است.

 * آقاي حسن‌نسب حالتان چطور است؟ سوختگي‌ها بهتر شده‌اند؟

 بله زخم دستم بهتر شده و در حال خوب شدن است. در حال حاضر يك روز در ميان به فيزيوتراپي مي‌روم.

 * چقدر هزينه كرديد؟

 هزينه درمان زياد است. تاكنون به جز هزينه آژانس و هزينه‌هاي جانبي بيش از يك ميليون تومان خرج كردم . هزينه هر بار كه با آژانس به ساري مي‌روم و بر مي‌گردم 10 هزار تومان است چرا كه از پايم پوست گرفتند و به دستم پيوند زدند و پايم درد شديد دارد. از سويي پانسمان‌كننده نيز از ساري به بابلسر مي‌آيد و براي هر جلسه پانسمان 30 هزار تومان مي‌گيرد كه در اين مدت 10 الي 15 جلسه آمده است. در حققت نزديك 450 هزار تومان پول پانسمان دادم.

 * چند درصد سوختگي داشتيد؟

 11 درصد سوختگي داشتم اما نوع سوختگي دستم درجه 3 است يعني سوختگي عميق دارم و تاكنون 4 مرتبه عمل شدم.

 * شما بيمه هم هستيد؟

بله بيمه هستم. هزينه درمانم يك ميليون و 160 هزار تومان شد كه بيمه دانا يك ميليون آن را پرداخت كرده است. البته هزينه پانسمان‌ و داروهايي كه در بيمه نبود را نيز فاكتور كردم كه 940 هزار تومان شد و به بيمه دادم كه منتظرم تا پرداخت كنند البته هزينه مهم نيست اميدوارم دستم خوب شود.

*‌ آموزش و پرورش هم كمكتان كرد؟

 بله، 100 هزار تومان اداره آموزش و پرورش بابلسر داد. 500 هزار تومان اداره كل آموزش و پرورش به من هديه داد. از اداره خودم هم 500 هزار تومان وام قرض‌الحسنه گرفتم. البته يك گروه تشويقي هم آموزش و پرورش به من داد.

* شنيديم كه وزير آموزش و پرورش هم 4 ميليون تومان هديه داده است؟

بله از بيمه 4 ميليون تومان به من تعلق گرفت. البته عنوان مي‌شد كه وزير آموزش و پرورش با بيمه صحبت كرده و قرار بود كه يك ماشين پرايد به من بدهند اما به خاطر ماجراي آتش‌سوزي در مدرسه‌اي در روستاي درودزن استان فارس، اين هزينه تقسيم شد و 4 ميليون تومان به من دادند.

* از آموزش و پرورش به شما سر مي زنند؟

 بله هم از اداره و هم اداره كل آموزش و پرورش بابلسر تشكر مي‌كنم. از آقاي فاضلي رياست سازمان آموزش و پرورش مازندران و از همه مديران و معاونت‌ها به خصوص پشتيباني تشكر مي‌كنم هر زمان كه مشكلي داشتم حتي با تماس تلفني من تا آن‌جا كه مي‌توانستند حل كردند.

* مرخصيتان كي تمام مي‌شود؟

هفته گذشته تمام شد اما چون هنوز درد بسياري دارم تا بعد از عيد تمديد شد و بعد از آن تدريس مي‌كنم.

* از مدرسه‌تان بگوييد؟ چند دانش‌آموز داريد؟

اين مدرسه 37 دانش‌آموز دارد و من در پايه دوم درس مي‌دادم. البته اين مدرسه نه برق دارد و نه آب. خود من وقتي كه به مدرسه مي‌رفتم هميشه دو گالن آب براي دانش‌آموزان مي‌بردم. در اين روستا آب را با تانكر مي‌آورند و مي‌فروشند.

* در مورد روز حادثه بگوييد؟

در آن روز من سر كلاس خودم بودم. يكي از دانش‌آموزان كلاس چهارم شيطاني كرده بود و شير باك نفت بخاري نفتي را زياد كرده بود كه باعث گر گرفتن آتش بخاري شده بود. ساعت حدود 8 و 20 دقيقه بود كه يكي از دانش آموزان به در كلاسم آمد و گفت كه بخاري كلاسشان آتش گرفته است من بچه‌ها را بيرون فرستادم و بخاري را بيرون آوردم كه مقداري از نفت باك روي دستم ريخت البته اول پشت پايم آتش گرفت و چون دستم نيز نفتي شده بود آن‌هم آتش گرفت.

 * مدرسه وسيله اطفاي حريق نداشت؟

 چرا داشت اما بخاري آتش گرفته بود و ترسيدم كه مبادا مدرسه نيز آتش بگيرد به همين دليل قبل از هر كاري بخاري را بيرون آوردم.

 حسن‌نسب دو فرزند دارد ضمن اينكه همسر وي سيده آمنه طاهري نيز فرهنگي است و شغل دفتر‌داري در مدرسه‌اي در روستاي نصرت‌كلاي را به عهده دارد.

طاهري از همه مسئولان آموزش و پرورش تشكر مي‌كند و مي‌گويد كه آن‌ها همكاري بسيار زيادي با اين خانواده داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عماد 28 اسفند 1385
اینجاست که میگویند معلمی شغل انبیاست و ای کاش به جای آتش گرفتن دست تو معلم عزیز ، دست کسانیکه سئوالات موهن راجع به پیامبر عزیز اسلام طرح کردند آتش میگرفت .
این فداکاری را به شما و خانواده محترمتان تبر یک میگویم و برایتان آرزوی عاقبت به خیری و سلامتی هر چه زودتر از درگاه خداوند دارم . آموزش و پرورش اگر به اندازه وزنتان به شما شمش طلا میداد کم بود . حق نگهدارتان
az alman 28 اسفند 1385
ba salam va sepas az gozareshi ke az in amuzegare fadakar tahayye nemudid,ja darad ke az tarafe in vezaratkhane in amuzegaran dar payane khedmateshan tamamhoghugh bazneshast shavand,va hameye emkanate refahi ra baraye ishan faraham namayand.behbudie ajel baraye ishan az khodaye mehraban arezu daram. az alman
نا شناس 6 فروردين 1386
آموزش و پرورش بابلسر 100 هزار تومان را به تنهایی داد یا این که وام گرفت به شما داد به هر حال زحمت آموزش وپرورش بابلسر قابل تقدیر است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.